Etiquetes

, , , ,

para-que-sirve-la-nariz2

Els sentits són molt preuats però alguns a vegades ens juguen males passades. És el cas de la vista, que ens cega molts cops i no ens permet gaudir d’altres sentits com l’oïda, l’olfacte o el tacte. Amb la primavera suposo que afloren (permeteu-me l’expressió) moltes olors que a vegades passen desapercebudes i avui he pogut parar-hi atenció quan tornava de casa els meus avis.

És interessant pensar que si poguessim caminar amb els ulls tancats podriem deixar-nos portar i anar gaudint de les diverses olors alhora que caminem. D’aquesta manera podriem acabar cartografiant un “mapa d’olors” (perdoneu però als arquitectes ens apassiona el fet de cartografiar “coses”). No és d’extranyar que l’escriptor i il·lustrador Jason Logan intentés fer un mapa amb les olors predominants durant un estiu a l’ illa de Manhattan.

Intentaré recordar les olors que he pogut anar ensumant per anar fent una seqüència, tot i que segurament me’n deixaré més d’una. Just sortir de casa dels meus avis he pogut passar per la plaça sentint aquella olor de “caca de gos” sense recollir, així que he decidit canviar d’acera i continuar el meu trajecte fins arribar a casa. Uns metres més endavant he recordat els mojitos d’estiu, ja que al passar pel davant d’aquell basar xinès, encara s’hi podia ensumar la flaire d’herba sana que tenen fora, al carrer. Semblava que no sentiria massa més olors fins que m’he creuat amb aquella noia tot perfumada (he d’admetre que aquella fragància era captivadora), tot i que, uns metres més endavant, aquella pudor d’escombraries a punt de ser recollides ha trencat la màgia d’aquell moment. Tot semblava perdut fins que una aroma coneguda ha despertat de nou el meu interès. Pizza, acabada de fer i amb les espècies que em recorden la meva estància a Itàlia, quins records! Un altre container! Caram, aquí la olor encara és més desagradable, fins que passo pel davant d’aquell balcó amb gessamins acabats de regar que em recorden el jardí de casa, a Son Ferriol. Ja a punt d’arribar a casa em topo de nou amb un container que em fa recordar que he de tirar ja les escombraries. Per fi arribo a casa… Oh no! La veïna ha fet sardines…

olors

Anuncis