Etiquetes

, ,

Avui he matinejat ja que havia d’agafar un avió direcció a Mallorca. Un cop a l’aeroport, he tornat a sentir una suma de sensacions ja viscudes un cop i un altre. Des dels 4 anys que faig el trajecte Mallorca-Barcelona i viceversa. En aquell temps viatjava sol, únicament acompanyat per una hostessa de vol. Encara recordo quan em deien “Quan et preguntin l’edat tu digues que en tens 5”, per a que em deixessin volar sol. Jo, per posar-hi més teatre aixecava la maneta (va per els madridistes). Suposo que per aquest motiu segueixo mentint amb l’edat, sempre m’havia funcionat amb les noies…

Els aeroports són per a mi una explosió d’emocions que sens dubte no deixen indiferent, encara que es voli molt sovint. Per una banda, gairebé sempre deixes alguna cosa enrere o vas en busca d’alguna de nova. El final d’un viatge amb els amics o d’un campionat, d’ unes vacances, el principi d’una nova vida o el retrobament amb la família. Suposo que els aeroports són les estacions de tren modernes.

Cal dir que agafar un avió a la meva família no és cosa fàcil. Tenim la tradició (gràcies al meu pare) de convertir-ho en una activitat de risc. Sempre hem estat apurant fins l’últim moment per arribar a lloc. Quan més just és el temps, més trepidant és el viatge. Sembla absurd i jo ho pensava, però al final t’acaba agradant, la descàrrega d’adrenalina quan surt bé és al·lucinant (proveu-ho). Això si, s’ha d’estar entrenat perquè sinó la broma pot sortir cara. Jo encara no l’he cagat (de moment…).

Per celebrar el 20è aniversari volant sol, avui he fet una cosa inèdita. El vol sortia a les 7 del matí, de manera que m’hauria d’haver aixecat a les 4:30 per agafar metro, aerobus i arribar a l’aeroport a temps. Com que és cosa impossible en mi, he decidit venir directament “d’ empalmada” després de prendre algo amb els amics. A aquesta hora (són les 6:30 i comencem a embarcar) us asseguro que els avions encara estan badallant… De fet, jo us escric per no adormir-me.

Un sentiment divertit és l’absurda emoció que provoca pensar que et pots trobar algú famós, sobretot en un aeroport com el de Barcelona. Clar, a l’aeroport de Palma per Setmana Santa com a molt trobaràs alemanys o algun viatge de l’ IMSERSO.

M’evitaré esplaiar-me en els controls de seguretat ja que és quelcom molt típic, així com la pressa que tenen algunes persones en posar-se a la cua per embarcar. No obstant, avui m’he fixat amb una cosa que mai m’havia fixat. Com que som tan “moderns”, els seients ara tenen nom de data important. He estat a punt d’agafar el 23F…

Tonteries apart, dins d’un avió hi ha sempre les mateixes tipologies de persones. Bé, no sempre! Els de les 7 del matí semblen sortits de “Walking Dead” o seran marcians…qui es lleva tan d’hora per agafar un avió? No obstant, en horari normal sempre apareix l’empresari mal educat, la família amb el nen que no para de plorar, , l’ estudiant, la parella embafadora, el “listillo” de torn i algun grup de l’ IMSERSO (per enumerar els més típics). Malgrat tot, he pogut comprovar que a aquelles hores del matí aquests darrers encara no viatgen (per si els voleu evitar).

També me n’he adonat que les noves tecnologies per culpa de les interferències que poden ocasionar, mai podran arribar a la tripulació de vol… No m’imagino pas una hostessa dient via twitter:                                   “@comandanterodriguez, problemas armando rampas #tenemosunproblema”, possiblement amb foto inclosa.

 Per altre banda, a més d’aquesta classificació, n’hi ha una altre depenent del seient. Els que prefereixen passadís (perquè tenen pressa o no volen sentir-se encaixonats), els que prefereixen finestra (tafaners o que volen “sobar-la” tranquilament) i els que prefereixen…. qui vol estar al mig??? Suposo que els més viciosos. En fi, jo no tinc una preferència clara, però avui he preferit finestra per poder contemplar “Sa Roqueta” il·luminada pels primers raigs de llum del dia (i per dormir, no ens enganyem). Vosaltres què preferiu?

En fi, un cop arribats, com sempre a esperar les maletes i esperar que aquest temps no espatlli la Setmana Santa. Bona Setmana Santa a tothom!

Anuncis